релігійна концепція гріха і моральний прогрес

Релігійні концепції походження моралі. Більшість із релігійних концепцій виходить з того, що мораль виникла кілька тисяч років тому. Уявлення про добро і зло, моральні вимоги, здатність ними керуватися дані людині Богом. Головний феномен моралі — добро — тлумачиться як втілення божественної волі. Так, згідно з християнським ученням мораль має божественну природу. Людина отримує її як природний моральний (внутрішній) закон і як богоодкровенний (зовнішній) закон. Потреба в моралі зумовлена тим, що людина як тілесна істота, будучи схильною керуватися плотськими бажаннями і пристрастями, неспромож


Отже, чи існує моральний прогрес? Узагалі прогрес (з латини - крок уперед) - це поступальний розвиток за висхідною, перехід до досконалішого стану. З утвердженням у XVII-XIX ст. науково-раціоналістичної картини світу уявлення про неухильне прогресування людського роду як у промислово-технічному, так і в духовному, моральному відношенні здобуває дедалі ширші права, поки не стає чимось саме собою очевидним. Діалектико-матеріалістичну концепцію суспільного прогресу (з якої випливали й певні висновки щодо моралі) знаходимо в К. Маркса. Підсумовуючи все це, гріх було б, мабуть, сумніватися в тому, що людство справді впевнено рухалося в той час шляхом прогресу.


Джерелом моральності в рамкахцих концепцій є Бог. Мораль - це божий дар, який, подібно до ударублискавки, відсік людини від світу тварин. Релігійна мораль являєсобою сукупність моральних понять, принципів, етичних норм,утворюються під безпосереднім впливом релігійного світогляду. Стверджуючи,що моральність має надприродне, божественне походження,проповідники всіх релігій проголошують тим самим вічність і незмінність своїхморальних установлень, їх позачасовий характер. Гординя- Перший гріх людини. Любов діяльна. Оцінювати моральність людинипотрібно по справах, а не по словах.


У роботах Фромма розглядається також феномен гріха. Вчений показує, що в класичному иудаистской і християнському теологічному вченні гріх, по суті, ототожнюється з непокорою волі божої. Це з усією очевидністю випливає з поширеного уявлення про первісному гріху як про непокору Адама. На відміну від християнської традиції іудаїзм вважає непокору Адама не «первородним" гріхом, успадковані всіма його нащадками, а лише першим гріхом, абсолютно не поширюється на його нащадків. І все-таки, на думку Фромма, найчастіше непокору волі божої - якою б вона не була - є гріх.


Обґрунтування тези щодо прогресу в царині моралі передбачає з’ясування основних віх її розвитку, а також порівняльний аналіз моралі різних історичних епох. Основними віхами історичного розвитку моралі є відмова від канібалізму; упорядкування статевих стосунків; визнання представників інших родів і племен за повноцінних людей (крім того, різних народів і націй); визнання повноцінності культур усіх народів і права кожного народу на свою національну культуру, зокрема мову; визнання свободи совісті. До них можна зарахувати й відмову від рабства, кріпосництва, інквізиції, захист тваринного і рослин


. Моральний прогрес. Для розуміння сутності морального життя людини важливо знати, чи змінюється моральність в ході історичного розвитку суспільства або залишається практично незмінною. Уже в стародавньому світі виникли уявлення про розвиток моральності. У Протагора, Демокрита, Платона, Лукреція Кара зустрічаються думки про те, що людство до сучасного їм станом прийшло від дикості.


3. Релігійна концепція гріховності у світових релігіях. Основні поняття: мораль, моральна свідомість, інтерпретація, анімістичне мислення, табу, індивід, особа, аскетизм, пустельництво, релігійна ідеологія, антропологія, гуманізм. Практичні творчі завдання: 1. Написання есе на тему: «Релігія як світоглядно-моральний феномен». Друге питання розпочніть з того, що велике значення в історії людської цивілізації, морального прогресу людства мала ранньохристиянська моральна доктрина, викладена в текстах Біблії. Розкрийте положення християнської етичної концепції. Гріх — вчинок (поведінка) людини, що виявляється у неприйнятті або порушенні релігійних цінностей.


Моральний прогрес виступає як складний багатоплановий процес утвердження гуманістичних засад у свідомості і діяльності людини. Кожний з видів соціального прогресу – економічний, науково-технічний тощо - мають свою специфіку і власні критерії. Сучасні дослідники виділяють ряд основних критеріїв морального прогресу, серед яких зростання обсягу духовної свободи та можливостей вдосконалення особистості, розширення сфери дії моралі, підвищення її ролі в житті суспільства й особистості. Уже саме виникнення моралі свідчило про прогрес людини. Моральне вдосконалення людини можна прослідкувати, аналізу


Релігійна мораль є сукупність моральних понять, принципів, етичних норм, створених під впливом релігійного світогляду. Стверджуючи, що моральність має надприродне, божественне походження, проповідники між всіма релігіями проголошують цим вічність і незмінність своїх моральних установлень, їх позачасовий характер. Моральна концепція християнства хіба що замкнута на ідею бога. Бог - єдина творча сила; він створив світ і його життєдайною сутністю. Весь світ розвивається потім із нього, він також залишається його безпосереднім управителем. З погляду християнкою логіки, як гріхом Адама у світ ввійшов гріх, так благодаттю Христа у світ ввійшлаблагодать[4].


1.3. Парадигма історичного прогресу. З часів епохи Просвітництва ідея прогресу стала активно використовувати в як загального закону, детермінуючого динаміку історії. Дідро, Даламбер, Вольтер, Кондорсе та інші просвітителі XVIII ст. писали про прогрес людства передусім як про прогрес людського розуму. У концепції О. Конта найбільш яскраво проявилася палка віра людства у всемогутність наукового знання та віра, яка і зробила воістину науку «рушійною силою» виробництва. Комунізм, фашизм, релігійний фундаменталізм і націоналізм - всі ці колись могутні ідеології зазнали нищівної поразки.


Криза морального вчення церкви.У католицькій теології точаться дискусії щодо сучасного стану, перспектив морально-етичного вчення церкви. Ряд фундаментальних положень морального вчення церкви зазнає критики збоку теологів-моралістів. Заперечується або й цілком відкидається, як неадекватна сучасному соціокультурному, морально-психологічному стану цивілізації, традиційна католицька доктрина щодо природного закону, універсальності та незмінності його моральних імперативів. Такий кризовий стан у католицькій церкві, викликаний теологічними течіями, які ґрунтуються на'антропологічних і сучасних


Моральний вчинок як основа моральної діяльності. Моральні мотиви, норми, принципи, цінності. Пізнавально-теоретична та виховна функції етики, її місце в духовній культурі людства. Актуальні завдання етики і естетики в сучасних умовах демократизації суспільства та духовного відродження України. Тема 2. Моральні та етичні вчення. Особливості розуміння етики і моралі в традиційних релігійних вченнях. Філософські концепції етики. Етичні вчення видатних філософів: Сократа, Платона, Аристотеля, Фоми Аквінського. Ренесансна концепція моралі. Принципові засади етики Нового часу. Особливості етичних по


концепцій , понять та героїв в українській культурі . Центральним елементом у тому, що залишалося цілком і безумовно українським в усьому способі життя «народу України», було письменство, загально визнане як основний. міфотворчий медіум у більшості національних культур до­ електронної доби .


Теорія прогресу секуляризувала цю концепцію історії, в результаті чого з’явилися всі ці історицизми Модерну. Головною різницею між цими концепціями є те, що «майбутнє» в світській історії зайняло місце «вічного», а «спасіння» було замінено «щастям». Для того, щоб прийти до свого сучасного формулювання, теорія прогресу мала потребу в додаткових елементах. Будучи пов'язаними з оптимізмом, ці погляди зробили відносною тематику первородного гріха та постаралися стерти пам'ять про неї. Нові уми особливо підкреслювали накопичувальний характер сучасного знання. Висновком з цього стає необхідність існування прогресу: чим більше буде всього, тим краще будуть йти справи.


Релігійна мораль і моральна філософія - РЕЛІГІЯ І МОРАЛЬ - РЕЛІГІЄЗНАВСТВО - основні теорії вивчення релігії, характеристика основних форм первісних релігійних вірувань, релігійних систем Стародавнього Світу, питання сутності індуїзму, буддизму як найдавнішої світової релігії, іудаїзму як найдавнішої монотеїстичної релігії, християнство, становлення догматики й соціально-бюрократичної інфраструктури, основні напрямі в християнстві, характеристика ісламу, причини появи нетрадиційних релігій


– І цей гріх, як іржа, як спотворення образу Божого, позначилася і на творчих можливостях. І тому ці творчі можливості людина може звернути як на добро, так, на жаль, і на зло». Саме завдяки тому, що людина створена за образом Божим, можливо розвиток техніки, зазначив владика Антоній. Архієрей акцентував увагу на тому, що людина може створювати ліки, а може виготовити і зброя масового ураження. Тому під час обговорення досягнень науково-технічного прогресу так важливо враховувати і моральні категорії. Митрополит Антоній нагадав, що 2 роки тому робот Софія отримав громадянство Саудівської Араві


Епоха Відродження актуалізувала ідею прогресу. Утвердження нового суспільного ладу (розуму і свободи) та віра в прогрес характерна для більшості ідеологів цієї доби. У цей період формується уявлення про мінливість суспільних відносин, про притаманні суспільству джерела його змін та активну роль людини у цьому. Характерною рисою прогресу цієї епохи був ідеалізм, оскільки його рушійною силою вважався розум людини, його здатність до безмежного вдосконалення.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

японское шоу угадай маму

seagull ответы на тесты 2021

тест hrscanner ответы