лекція з методики навчання української мови
Методика навчання української мови в початковій школі : В23 навчально методичний посібник для студентів вищих навчальних. закладів / За наук. ред. М. С. Вашуленка. — К. : Літера ЛТД, 2011. — 364 с. ISBN 978 966 178 015 5. У навчальному посібнику висвітлено всі розділи, передбачені програмою з методики викладання української мови в початкових класах для педагогічних навчальних закладів II–IV рівнів акредитації. Матеріали посібника зорієнтовані на Державний стандарт початкової загальної освіти з освітньої галузі «Мова і література» та нову програму з української мови для чотирирічної початкової
Окрім загальних питань методики навчання української мови в середній загальноосвітній школі (методика української мови як наука і як навчальна дисципліна; завдання, зміст, принципи, методи, прийоми навчання мови; типологія уроків), а також методики вивчення основних розділів курсу укра їнської мови (фонетики, орфоепії, графіки, лексикології, фразеології, будови слова і словотвору, граматики, орфографії, пунктуації, розвитку комуніка тивних умінь учнів, стилістики й риторики (вивчення загальних. Крім того, у лекціях висвітлюються вузлові питання, пов’язані з вивчен ням української мови в національних школах
«Методика навчання української мови» один із основних курсів спеціальності 013 «Початкова освіта». Він забезпечує теоретичну і практичну підготовку фахівців для початкової школи. Метою цього курсу є забезпечення підготовки майбутнього вчителя до здійснення професійної діяльності в галузі навчання молодших школярів української мови у відповідності з останніми тенденціями та технологіями навчання в Новій українській школі. Представлений навчально-методичний посібник уміщує навчальну програму дисципліни, плани практичних занять, завдання до самостійної роботи, завдання для тестового контролю, мат
1. Зміст навчання дітей української мови у кожному з чотирьох класів визначає програма з української мови. У ній дано перелік того, чого слід навчати учнів 6—10-річного віку і якого результату треба досягти. Наповнення цього змісту конкретним навчальним матеріалом представлене в букварі, читанках, підручниках з української мови і в книгах для поза класного читання. Своєрідність методики початкового навчання полягає ще й в тому, що її предметом є шкільний курс української мови, який має суто практичний характер. Увесь навчальний процес спрямовано на практичне оволодіння мовою. Не випадково провідним завданням цієї навчальної дисципліни є удосконалення усного і писемного мовлення.
Окрім загальних питань методики навчання української мови в початковій школі (методика української мови як наука і як навчальна дисципліна; завдання, зміст, принципи, методи, прийоми навчання мови; типологія уроків), а також методики вивчення основних розділів курсу української мови (навчання грамоти, фонетики й орфоепії, лексикології, фразеології, будови слова і словотвору, граматики, орфографії, пунктуації, розвитку зв’язного мовлення, удосконалення мовних умінь і навичок та. На курс методики української мови навчальним планом відводиться 144 години: з 4. тематичний план лекцій. 4.1.Змістовий модуль 1 Методика викладання української мови як навчальна дисципліна. Періоди навчання грамоти.
Методика навчання української мови, літературного читання та каліграфії. Спеціальність: 013 Початкова освіта Автор: к. філол. н., доц. Білявська Т. М. Миколаїв–2017. Викладання та оцінювання Лекції, семінарські, практичні та лабораторні заняття; самостійна та та індивідуальна робота; студентсько-центроване навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання; навчальна та виробнича практики, курсові роботи; тренінги, вебінари, консультації із викладачами. Письмові та усні екзамени, проекти та презентації, поточний кредитний та кредитно-модульний контроль, підсумкова атестація (випускові екзамени) або захист бакалаврської роботи (за вибором).
Методика навчання української мови. Галузь знань 0203 Гуманітарні науки. Напрям підготовки 6.020303 Філологія. Українська мова і література. Освітньо-кваліфікаційний рівень Бакалавр. Мета. Сформувати в студентів фундаментальні науково-методичні знання про навчально-виховний процес мовної освіти. Навчити свідомо створювати власний досвід викладання української мови в освітніх закладах різних форм і типів. Формувати вміння виявляти і використовувати кращі надбання педагогічного досвіду.
Лекція 1. Методика викладання сучасної української літературної мови у вищій школі як наука, її зв’язок з іншими науками. Зміст і побудова курсу методики викладання сучасної української літературної мови у вищій школі. Загальнодидактичні принципи навчання української мови у вищій школі. Методика викладання сучасної української літературної мови у вищій школі як наука, її зв’язок з іншими науками. Загальнодидактичні принципи навчання української мови у вищій школі. Основні форми і методи навчання. Навчальна дисципліна «Методика викладання сучасної української літературної мови у вищому навчальному закладі» входить до циклу основних професійно орієнтованих.
З історії методики навчання української мови. Власний досвід навчання мови починає формуватися з появою перших шкіл у Київській Русі. Вже після офіційного запровадження християнства, з кінця Х століття, у школах “навчали грамоти” (основам письма, читання, ра-хування, хорового співу). Літописи засвідчують, що у Київський період ви-вчали “письмена грецькі та руські”. Його лекції, навчальні посібники були написані як старослов’янською, так і тодішньою українською мовою. Велика заслуга у формуванні національної школи належить релігійним братствам.
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. 1. Методика викладання української мови як наука. Методика української мови - педагогічна наука, яка вивчає закономірності навчання школярів української мови, а саме: - зміст навчання, - методи роботи вчителя та учнів
«Методика навчання української мови» є складовою частиною дисциплін блоку професійної підготовки. Її вивчення передбачає розв'язання низки завдань, зокрема: оволодіння студентами системою знань про методику навчання української мови, підготовка висококваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців у галузі освіти відповідно до вітчизняних та європейських стандартів. Мета курсу – розкрити сутність процесу навчання української мови в початковій школі, процесу мовної підготовки молодших школярів відповідно до державних і європейських стандартів; висвітлити сучасні наукові концепції, поняття, методи
Зв'язок методики навчання української мови з суміжними дисциплінами: філософією, мовознавством, педагогікою і психологією, етнопедагогікою і етнопсихологією. Системний підхід до мовних явищ та відтворення його в методиці. Передовий досвід та використання методичної спадщини минулого, дані наукових досліджень у галузі методики навчання мови, мовознавства, педагогіки, психології. Методи наукового дослідження: вивчення літератури з методики викладання мови і суміжних дисциплін, спостереження за навчально-виховним процесом, вивчення й узагальнення передового досвіду, педагогічний експеримент
Базова термінологія з теми: методика навчання української мови, лінгводидактика, метод навчання, урок української мови, нестандартні уроки, засоби навчання. Перелік питань для самостійного опрацювання Дидактичні засоби навчання української мови Урок як основна форма навчально – виховного процесу з рідної мови. Нестандартні уроки української мови в початковій школі. Дидактичні засоби навчання. Завдання для самостійної роботи Дайте аргументовані відповіді на питання: Підготуйте повідомлення на тему « Будова і навчальні вимоги шкільної програми з української мови в початкових класах» Обґрунтуйте
Сучасні методи і методичні прийоми навчання мови створювалися і вироблялися багатовіковими традиціями вітчизняної школи, тому для вчителя-словесника сьогодні необхідним є всебічний аналіз усієї системи методів навчання предмета, виявлення ще не використаних резервів для розв'язання завдань, що стоять перед школою. Наукова розробка та вдосконалення їх здійснюється на основі найновіших досягнень педагогіки, психології, лінгвістики, лінгводидактики, методики та інших наук, а також передового педагогічного досвіду. Ефективність засвоєння мови значною мірою залежить від правильного розуміння вчителем методів навчання, їх особливостей і класифікаційних структур.
Матеріали лекцій. Лекція 5. Методи наукового дослідження в методиці викладання української мови. Багато думок, викладених у працях лінгводидактів, забутих і напівзабутих, рекомендацій, порад, відкриття вчених, творчих учителів, освітянських діячів, актуальні і для сьогодення. Висловлене стосується будь-якої науки і методики навчання української мови зокрема. Історія становлення і розвитку методики української мови на сьогодні не розроблена. Немає монографічних праць, у яких ця проблема знайшла б своє розв'язання. Безпосередньо історія розвитку методики навчання української мови як науки, її здобутки найповніше висвітлюються у статтях О. Біляєва.
Методика української мови - особлива та самостійна наука, тому що вона являє собою систему знань про певну сторону реальної дійсності, а саме про шляхи та умови методики викладання української мови. Дані методики мови як науки - це результат пізнання закономірностей, яким підпорядковується процес викладання української мови і які є наслідком теоретичних положень, сформульованих раніше на основі даних педагогіки, психології та лінгвістики, узагальненого педагогічного досвіду. Лекція. Наукові основи методики навчання грамоти. грамота моа методика.
Конспект лекцій з дисципліни. «Методика навчання іноземних мов». Видавництво НУА. Народна українськая академія. Починаючи вивчати іноземну мову, учні українських шкіл вже володіють, як правило, рідною мовою і державною мовою (якщо рідна мова – не українська) або рідною українською і нерідною. Учні мають також досвід взаємодії з представниками інших культур (особливо у прикордонних областях) і досвід використання рідної і нерідної мов у повсякденному спілкуванні. Наявність багатомовного оточення сприяє усвідомленню учнями рівноцінності всіх мов і важливості їхнього вивчення і розвиває в них потребу і готовність до знайомства з новими нерідними (іноземними) мовами.
Методика викладання сучасної української літературної мови. Методика викладання української літератури. Творчі досягнення. Наукові досягнення. Якби зустрілися ми зновКонкурс талантів 21.03.13. Наші фото. Філолог МЕГІ. Конференція. квітень 2012. Все, що знадобиться для навчання. Історія літературознавства й літературної критики. Художні й документальні фільми. Електронні підручники. Художні тексти до ХХ ст. ХХ ст. Художні тексти. Новітня українська література. Презентації.
Лекція 1-2. План. 1. Лінгвістичні основи методики. 2. Психологічні та психолінгвістичні основи методики. 3. Принципи навчання української мови як другої, близькоспорідненої. Література. 1. Горбунова Т.Ю. Розвиток методики української мови в початкових класах шкіл з російською мовою навчання/ Педагогіка і методика початкової освіти. Вип.. 4 – К. 1967. 2. Коваль Г.П. Методика викладання російської мови в школах з українською мовою навчання: Навчальний посібник для студентів. — К.:Вища школа, 1989 (рос. мовою). 3. Коваль Г. П., Деркач Н. І. Пасічник Я. А. Захарчук 3. О. та інші.
Першу спробу класифікувати методи навчання російської мови як другої з позицій концепції М. Скаткіна і І. Лернера зробив М. Успенський1. Він ираховує при цьому не лише способи або характер на-іічальної діяльності учнів, а й відповідність їх змісту й мигальній меті навчання. Так, залежно від цілей і загальної мети навчання всі методи він поділяє на три групи Вибір методів і прийомів навчання української мови залежить від багатьох чинників. Серед них на перше місце слід поставити цілі та етап навчання, співвідношення навчального матеріалу української і рідної, наприклад російської, мов, зміст і лінгвістичний характер виучуваного матеріалу, зокрема правописного.
Методика навчання української мови – наука про загальні закономірності навчання учнів рідної (державної) мови (засвоєння ними знань про мову, формування мовних і мовленнєвих умінь і навичок); забезпечує технологію застосування принципів, методів, прийомів і засобів навчання залежно від дидактичної мети й завдань, характеру матеріалу, етапу навчання та інетелектуально-мовного розвитку учнів. Визначає мету, об’єм, зміст і структуру, форми організації навчання мови, технологію уроку. Вивчає й описує застосування найбільш раціональних методів, прийомів і засобів навчання української мови. Досліджу
Коментарі
Дописати коментар