беларуская мова у пітаннях адказах і практыкаваннях сіўковіч в.м.

Сіўковіч В.М. Дапаможнік. — Мінск: УніверсалПрэс, 2006. — 592 с.Курс беларускай мовы ў кнізе прадстаўлены ў зручнай форме пытанняў і адказаў. У выданні сабраны вялікі арыгінальны дыдактычны матэрыял усіх узроўняў цяжкасці. Дапаможнік прызначаны для сістэматызацыі ведаў па беларускай мове, падрыхтоўкі да цэнтралізаванага тэсціравання, вусных і пісьмовых экзаменаў у вышэйшыя навучальныя ўстановы. Кніга будзе карыснай для вучняў школ, ліцэяў і гімназій, абітурыентаў, для студэнтаў-практыкантаў і выкладчыкаў, асабліва тых, якія толькі пачынаюць сваю педагагічную дзейнасць.Распазнаванне 300, колерн


Духоуная самабытнасць кожнага народа найперш выяуляецца у родным слове. Адносiны да духоунай спадчыны свайго народа, да мовы продкау выяуляюць агульную культуру i грамадзянскую годнасць чалавека. Апош нi перапiс насельнiцтва дау такiя вынiкi: роднай мовай назвалi бела рускую амаль сем мiльенау чалавек


Сіўковіч Валянціна Мікалаеўна. Нарадзілася 15 красавіка 1952 года ў Гродзенскай вобласці. Скончыла філалагічны факультэт Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта. Выкладала ва ўстановах агульнай сярэдняй і вышэйшай адукацыі беларускую і рускую мовы, рускую мову як замежную, рыторыку. Выкладчык-практык са шматгадовым педагагічным стажам. Падрыхтавала больш за трыццаць пераможцаў гарадскіх і рэспубліканскіх алімпіяд школьнікаў па беларускай мове. Спецыялізуецца ў распрацоўцы вучэбных матэрыялаў і практычных дапаможнікаў па беларускай мове. Уваходзіла ў рэдакцыйную калегію часопіса «Беларуская мова і


Беларуская мова ў пытаннях, адказах і практыкаваннях / В.М.Сіўковіч. Сохранено в: Вид документа: Книги. Автор: Сіўковіч, В. М. Опубликовано: Мн. Беларуская мова ў пытаннях і адказах: дапаможнік для вучняў старэйшых класаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі, з беларускай і рускай мовамі навучання / В.М.Сіўковіч.


Сіўковіч, В. М. Беларуская мова ў пытаннях і адказах [Текст] : дапаможнік / В. М. Сіўковіч. - Мінск : УП "УніверсалПрэс", 2005. - 592 с. : табл. - (Для школьнiкау i абітурыентаў). - Библиогр.: с. 584. - ISBN 985-6699-39-8 (в пер.) : 7294.00 р. Адказы: с. 462-581. ББК 81.2Бел. Рубрики: Белорусский язык. Учебное издание. Кл.слова (ненормированные): ЛЕКСИКОЛОГИЯ -- ФРАЗЕОЛОГИЯ -- ЛЕКСИКОГРАФИЯ -- ФОНЕТИКА -- ГРАФИКА -- ОРФОЭПИЯ -- ОРФОГРАФИЯ -- МОРФЕМА -- ПРАВОПИСАНИЕ -- МОРФОЛОГИЯ -- ЧАСТИ РЕЧИ -- СИНТАКСИС -- ПУНКТУАЦИЯ -- СТИЛИ РЕЧИ Экземпляры всего: 2 ЧЗ 1 (1), ЧЗ 2 (1) Свободны: ЧЗ


Победитель получит совершенно бесплатно книгу: "Беларуская мова ў пытаннях і адказах, Сіўковіч В. М." "У кнізе сабраны арыгінальны дыдактычны матэрыял па беларускай мове ўсіх узроўняў цяжкасці. Тэорыя аб'яднана ў параграфы і пададзена ў форме пытанняў і адказаў, пасля даюцца практыкаванні і тэсты. У канцы кнігі прыводзяцца адказы да ўсіх заданняў і ключы да тэстаў. Матэрыялы дапаможніка будуць карысныя абітурыентам пры падрыхтоўцы да цэнтралізаванага тэсціравання, а таксама вучням і настаўнікам школ, ліцэяў, гімназій для сістэматызацыі ведаў па беларускай мове і пры падрыхт


Ліцэйская якасьць. Сіўковіч Валянціна. Беларуская мова. Кароткі даведнік: Для школьнікаў, абітурыентаў, студэнтаў. — Менск: УнівэрсалПрэс, 2004. Сіўковіч Валянціна. Беларуская мова ў пытаньнях, адказах і практыкаваньнях: Для вучняў старэйшых клясаў, для абітурыентаў, для студэнтаў-практыкантаў, для настаўнікаў, для самаадукацыі. — Менск: УніверсалПрэс, 2004. Гэтыя дзьве кніжкі — адна кампактная, на няпоўную сотню старонак, другая — грунтоўны фаліянт на 32 з паловай выдавецкія аркушы — яшчэ адзін канкрэтны плён дзейнасьці Беларускага гуманітарнага ліцэю.


Адказы на заданні для самастойнай працы. Варыянт № 1 З а д а н н е 1. Метровы, цягавіты, чарапіца, цырыманіял, высокаідэйны, пайменна, акварыум, разанскі, бяззбройны, мяса-малочны. З а д а н н е 2. Вось і зараз, калі ўвесь лес гарыць золатам, у якое яго ўбрала восень, алешнік гэты як бы не прызнае яе законаў і паводзіць сябе дзіўна: угары ўвесь яшчэ зялёны, а трава ўнізе засыпана лісцем, пачарнелым, скручаным, як гарэлая бляха. 3. Клімавец В.П. Беларуская мова ў практыкаваннях і тэстах: допоможнік для падрыхтоўкі да экзамену і цэнтралізаванага тэсціравання / В.П. Клімавец. – Мінск, 2006. 5. Сіўковіч В.М. Беларуская мова. Практыкум для старшакласнікаў і абітурыентаў / В.М. Сіўковіч.


Сіўковіч, В. М. Беларуская мова ў пытаннях і адказах /. В. М. Сіўковіч. - Мінск : Аверсэв, 2015. - 765 с. У кнізе сабраны арыгінальны дыдактычны. У кнізе пададзеныя 20 лексічных і 20 граматычных тэмаў, распрацаваных аўтарамі і апрбаваных на жывых занятках курсаў. 4(Бел)(075) М 305. Маршэўская, В. В. Беларуская мова : вучэб.-метад. дапам. / В. В. Маршэўская, А. С. Садоўская, М. А. Якалцэвіч. - Мінск : РІВШ, 2008. - 268 с.


● прапанаваць практыкаванні на замацаванне правілаў і кантрольныя тэставыя заданні па асноўных тэмах цэнтралізаванага тэсціравання. 8. Сіўковіч В. М. Беларуская мова: Практыкум для старшакласнікаў і абітурыентаў.― Мн.: УніверсалПрэс, 2005. (Практыкаванні, тэматычныя тэсты, тэставыя комплексы). 9. Беларуская мова: дапамож. для падрыхт. да цэнтраліз. тэставання / РİКВ Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь; пад рэд. Адказы да тэставых заданняў. Давед. матэрыял: Дапам. для падрыхт. да выніковай атэстацыі.― Мн.: ТАА ”Асар”, 2004. 13. Хмялеўская А.У. Тэсты па беларускай мове за курс сярэдняй школы: Дапам. для абітурыентаў і вучняў агульнаадукац. шк. ― Мн., 2003.


Залацінкі беларускай мовы. Аднародныя члены сказа. Тэст. Аўтар: Пекач А.К., Калечыц А.І. спампаваць / паглядзець ( - ). Аднасастаўныя сказы. План-канспект. Тэкст як адзінка мовы і маўлення. Апісанне, апавяданне, разважанне як функцыянальныя тыпы маўлення. Аўтар: спампаваць / паглядзець ( - ). Тэкст як адзінка мовы і маўлення. Функцыянальныя тыпы маўлення. План-канспект. Тэкст як адзінка мовы і маўлення. Апісанне, апавяданне, разважанне як функцыянальныя тыпы маўлення. Аўтар


Урок беларускай мовы ў 5 класе па тэме "Адназначныя і мнагазначныя словы. Прамое і пераноснае значэнне слова".doc, 42 кб. Урок беларускай мовы ў 5 класе па тэме "Амонімы, сінонімы, антонімы" .doc, 29 кб. І.Я. Лепешаў " Лінгвістычны аналіз тэксту літаратурнага твора". М.В.Жуковіч "Сучасныя педагагічныя тэхналогіі на ўроках беларускай мовы і літаратуры". М.І. Запрудскі "Перавёрнуты ўрок". С.В. Мартынкевіч "Сучасны ўрок беларускай мовы: тэорыя і практыка навучання". В.У. Верціхоўская, М.І. Верціхоўская " Вывучэнне творчасці Францыска Скарыны ў школе". Пазакласныя мерапрыемствы. Сцэнарый пазакласнага мерапрыемства па беларускай мове для вучняў 5 – 6 класаў.


Беларуская мова: цікава і складана. Віртуальны кабінет беларускай мовы ДУА "Воранаўская сярэдняя школа" Гойда Лілія Васільеўна, настаўнік беларускай мовы і літаратуры. Страницы1. Главная страница. 5-7 класы ( тэорыя). 5-7 класы правяраем сябе. 8-9 класы (тэорыя). 8-9 класы правяраем сябе. ТРЭНІРОВАЧНЫЯ ПРАКТЫКАВАННІ. Арфаэпія, арфаграфія. Падоўжаныя зычныя. Правапіс прыслоўяў. Марфеміка. Марфалогія. Напісанне слоў разам, асобна, праз злучок.


Праграма факультатыўных заняткаў “Практыкум па беларускай мове ” прызначана для вучняў 10-11 класаў і накіравана на паўтарэнне, падагульненне і сістэматызацыю звестак па фанетыцы, лексіцы, словаўтварэнні, граматыцы, стылістыцы, тэксту, арфаграфіі і пунктуацыі. – Мінск: Аверсэв, 2004. Сіўковіч, В.М. Беларуская мова ў пытаннях, адказах і практыкаваннях / В.М. Сіўковіч. – Мінск: УніверсалПрэс, 2006. Сямешка, Л.І. Курс беларускай мовы / Л.І. Сямешка, І.Р. Шкраба, З.І.Бадзевіч.


3. Сіўковіч, В. М. Беларуская мова ў пытаннях і адказах : дапаможнік для вучняў старэшых класаў / В. М. Сіўковіч. – 3-е выд. – Мінск : УніверсалПрэс, 2006. 4. Старычонак, В. Д. Беларуская мова : ад А да Я : у дапамогу абітурыентам і школьнікам / В. Д. Старычонак. – Мінск : Выш. шк., 2000. – 367 с. 5. Старычонак, В. Д. Займальная філалогія / В. Д. Старычонак.


Як шмат пытанняў выклікае спалучэнне слоў «беларуская мова»… А колькі ж гадоў гэтай мове? Можа, яе прыдумалі пісьменнікі пачатку ХХ стагоддзя? А ці самастойная гэтая мова? Адкуль яна з’явілася і хто на ёй размаўляў? Ці захаваліся старажытныя тэксты на гэтай мове?.. Даём слова вядучаму наву. Беларускай мове столькі ж гадоў, колькі любой са славянскіх моў: рускай, украінскай, польскай і г. д. Падмуркам для стварэння і развіцця славянскіх моў паслужылі дыялекты асобных славянскіх плямёнаў, якія два тысячагоддзі таму пачалі рассяляцца па велізарных тэрыторыях Цэнтральнай і Усходняй Еўропы, дзе да нядаўняга часу яшчэ панаваў ледавік.


Беларуская мова багатая як па сваім слоўнікавым складзе, так і па колькасці граматычных форм і іх варыянтаў, па сваіх стылістычных рэсурсах. Да таго ж яна пастаянна развіваецца, у сувязі з чым змяняюцца нарматыўныя адзнакі розных моўных сродкаў. Каб дасканала валодаць беларускай мовай, патрэбна вучыцца, умець слухаць і аналізаваць сваё маўленне і маўленне іншых людзей (асабліва ўзорнае), пастаянна карыстацца даведачнай літаратурай. Практыкаванне 4. Вызначце род назоўнікаў і запішыце іх парамі на рускай і беларускай мовах. Узор выканання:плынь (ж.) – течение (м.)


1. Беларуская мова – нацыянальная адметнасць ідухоўны скарб беларускага народа. 2. Месца беларускай мовы ў сусветнай моўнай сям’і. 3. Праславянскі перыяд. 4. Фарміраванне мовы беларускай народнасці. Стылістыка афіцыйна–справавых дакументаў. Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь Беларускі нацыянальны тэхнічны ўніверсітэт. Кафедра беларускай і рускай моў. Беларуская мова (прафесійная лексіка) Вучэбна-метадычны дапаможнік для студэнтаў БНТУ. Частка I Беларуская мова: агульныя звесткі, паходжанне і развіццё, функцыянальныя стылі. У чатырох частках.


Практыкаванні. 1. Прачытайце тэкст, перакладзіце яго на беларускую мову. Зрабіце вывад пра ўжыванне моўных сродкаў у залежнасці ад стылю. Если угодно, язык — это океан. Аргументуйце свой адказ. І. Сярод жанок, што тоўпіліся на двары, аб уступленні ў калгас найбольш хваляваліся Чарнушкава Куліна і Сарока. — Як хто, а я — што б такое зрабіла калі! ІV. Беларуская ССР гарантуе кожнаму жыхару рэспублікі неад’емнае права на выхаванне і атрыманне адукацыі на беларускай або рускай мове. Гэта права забяспечваецца сістэмай дашкольных устаноў, агульнаадукацыйных школ, прафесіянальна-тэхнічных вучылішчаў, сярэдніх спецыяльных і вышэйшых навучальных устаноў.


Адказы на заданні вочна-завочнай школы па беларускай мове і літаратуры (ІІ этап). Дыягнастычны тэст па тэме “Лексіка”. 1. Семантычныя сінонімы (паняційныя, ідэаграфічныя) адрозніваюцца сэнсавымі адценнямі і ўжываюцца без абмежаванняў ва ўсіх стылях: лес – бор, гай, дуброва; лодка – човен, пласкадонка, баркас, байдарка, каноэ. 4. Спрадвечна беларускія словы адносяцца да перыяду фарміравання і развіцця самастойнай беларускай народнасці, а пасля – нацыі (13-14 ст.ст.): наяўнасць поўнагалосся (вароты, пасярод); прыстаўныя гукі (ворыва, імжыць); спалучэнні ры-лы (дрыжаць, крышыць, глытаць) і г.д. Правільны адказ: г) бусел, асілак, жывіца. 5. Устарэлыя словы – архаізмы, гістарызмы.


“Беларуская мова (прафесійная лексіка)” – гэта ў аснове сваѐй практычны курс. Але некаторыя тэарэтычныя пытанні раздзелаў “Уводзіны”, “Лексіка”, “Арфаэпія”, “Арфаграфія”, “Граматыка” патрабуюць лекцыйнага выкладу, таму яны ў сціслай форме прапанаваны ў табліцах і схемах. На занятках гэтыя пытанні пашыраюцца, паглыбляюцца і замацоўваюцца практычна на канкрэтным моўным матэрыяле (заданні, практыкаванні, тэставы кантроль, тэксты для аналізу і развіцця мовы). Прапанаваныя для


У дапаможніку змешчаны адказы да практыкаванняў, што дасць магчымасць абітурыентам праверыць свае веды. У дапаможніку змешчаны тэксты дыктантаў, якія ўжо прапаноўваліся абітурыентам БДАТУ мінулых гадоў на ўступных іспытах. Прызначаецца абітурыентам БДАТУ, паступаючым на завочную форму навучання, будзе карысна і абітурыентам, якія рыхтуюцца да цэнтралізаванага тэсціравання. Практыкаванне 5. Ад наступных спалучэнняў слоў утва-рыце складаныя словы і запішыце іх. Растлумачце правапіс галосных. Незалежна ад вымаўлення пішацца прыназоўнік з (прына-зоўніка с у беларускай мове няма): зліваўся з шолахам лесу, з шапаценнем травы. 15.2. Правапіс некаторых злучнікаў.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

японское шоу угадай маму

seagull ответы на тесты 2021

конструктор decool architect 3110 инструкция по сборке